Test af orkesterbrands
DEOO har de sidste år arbejdet intenst på at få den levende musik tættere på publikum, og det arbejde handler blandt andet om at nedbryde de barrierer, som stopper borgerne fra besøge koncertsalen. Rapporten 'Førstegangsgæsten til koncert' fra 2022 gav os en masse ny viden om disse barrierer. Men vi har brug for at vide endnu mere om, hvordan orkestrene markedsfører sig bedst.
Hos DEOO vil vi gerne være med til at give ny viden og nye værktøjer, som kan hjælpe vores medlemmer og branchen med at forstå, hvordan vi bygger stærke relationer til nuværende og kommende publikummer. Derfor har vi i samarbejde med RasmussenNordic startet projektet Brandtest.
RasmussenNordic vil facilitere research og udvikling af nye brandmetoder og 5 nordiske orkestre og ensembler er med til at forme denne nye viden:. Det drejer sig om Arktisk Filharmoni, Ars Nova Copenhagen, Helsingborg Symfoniorkester, Aarhus Symfoniorkester og Concerto Copenhagen. Alle projektets fund og viden vil blive delt med DEOOs øvrige medlemskreds.
Projektet støttes af Augustinus Fonden.